Vliegtuig Homepage

Home           Nieuwsfoto's    

 

Ilyushin Il-86 - vervolg

Ilyushin Il-86 Aeroflot

Van de Ilyushin Il-86 zijn ruim honderd toestellen gebouwd. De productie eindigde in 1994. Een groot nadeel van de Il-86 is dat die met de huidige motoren te lawaaiig is om zonder beperkingen naar West-Europese luchthavens te mogen vliegen. Er zijn plannen geweest om de Il-86 te voorzien van westerse CFM56 motoren, dezelfde waarmee de Airbus A340 is uitgerust. Daarmee zou het brandstofverbruik drastisch verminderen, het vliegbereik toenemen en het lawaai afnemen. Tot dusver is het daar vanwege de hoge kosten niet van gekomen. Een aantal toestellen is aangepast voor militaire doeleinden als vliegende radar- en commandopost.

Op Schiphol is de Ilyushin Il-86 weinig te zien geweest. Als er een toestel kwam, dan ging het vertrek vaak gepaard met veel lawaaiklachten van omwonenden. De foto boven toont enkele toestellen van Aeroflot op Moskou Vnukovo. De foto onder is van een Il-86 van de in Moskou gevestigde maatschappij Atlant-Soyuz Airlines.

Ilyushin Il-86 Atlant-Soyuz
Foto: Atlant-Soyuz Airlines


Technische gegevens van de Ilyushin Il-86:

Lengte: 59,94 meter
Spanwijdte: 48,06 meter
Hoogte: 15,81 meter
Gemiddeld aantal passagiers: 234-350
Leeggewicht: 117.500 kg
Maximum startgewicht: 215.000 kg
Maximum snelheid: 0,80 Mach (980 km/u)
Vliegbereik: 3.600 - 4.600 km
Motoren: Kuznetsov NK86 turbofans (127,5 kN)



* Ilyushin Il-86 * Vervolg *
* Ilyushin Il-62 * Ilyushin Il-76 * Ilyushin Il-86 * Ilyushin Il-96 *



= Home =



© Tekst en foto's © Copyright: De Vliegtuig Homepage ©
© Overname zonder toestemming verboden ©

De
Vliegtuig Homepage

Alles over moderne verkeersvliegtuigen


Nieuwsfoto's