Vliegtuig Homepage

Home           Nieuwsfoto's    

 

Fairchild Metro - vervolg

Metro TransNorthern

Net als Beechcraft bestudeerde Fairchild de mogelijkheid om van de Metro en versie te bouwen met een hogere cabine, zoals bij de Beech 1900D, maar daar is het niet van gekomen.

De Fairchild Swearingen Metro had begin jaren zeventig een tamelijk trage start wat betreft verkopen, maar werd uiteindelijk toch behoorlijk populair. Van de Metro zijn 619 exemplaren gebouwd. In Nederland gebruikt het NLR (Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium) een Metro II als laboratoriumvliegtuig voor het vliegend uittesten van apparatuur en systemen, het experimenteren met nieuwe vliegtechnieken en het calibreren van navigatie-hulpmiddelen.

Op de foto boven is een Metro te zien van TransNorthern in Alaska. De foto onder toont een SA-227AC Metro III vrachttoestel van het op Miami gebaseerde IBC Airways.
Fairchild Metro III IBC


Technische gegevens van de SA-227AC Metro III

Lengte: 18,09 meter
Spanwijdte: 17,37 meter
Hoogte: 5,08 meter
Gemiddeld aantal passagiers: 19
Leeggewicht: 4.309 kg
Maximum startgewicht: 7.485 kg
Kruissnelheid: 546 km/u
Vliegbereik: 2.065 km
Motoren: twee Honeywell TPE331-12UHR turboprops (1.000 pk)



Foto Galerij....
* Fairchild Metro II * Vervolg * Foto Galerij *




= Home =



© Tekst en foto's © Copyright: De Vliegtuig Homepage ©
© Overname zonder toestemming verboden ©

De
Vliegtuig Homepage

Alles over moderne verkeersvliegtuigen


Nieuwsfoto's