Vliegtuig Homepage

Home           Nieuwsfoto's    

 

Boeing 737-700

Boeing 737-700 KLM



De Boeing 737-700 is de opvolger van de 737-300 en vervoert met 126 tot 149 stoelen ongeveer evenveel passagiers als zijn voorganger. De 737-700 was de eerste versie van de 'Next Generation'-versies van de 737 die daadwerkelijk vloog.



De eerste vlucht met de Boeing 737-700 vond plaats op 9 februari 1997 en aan het eind van dat jaar ontving 'launch customer' Southwest Airlines het eerste exemplaar. Een belangrijk verschil tussen de 737-300 en de 737-700 is de toepassing van een efficiëntere en stillere versie van de CFM56 motor, de CFM56-7. Verder heeft de vleugel een grotere spanwijdte en oppervlakte en zijn ook de staartvlakken groter dan bij de 737-300. Ook heeft de 737-700 standaard een digitale cockpit, die is afgeleid van de Boeing 777. De vlieggegevens kunnen zodanig worden weergegeven dat het lijkt alsof de vlieger in de cockpit van een 737-300, -400 of -500 zit. Piloten kunnen daardoor afwisselend zowel de Classics als de NG-versies vliegen.

Van de 737-700 waren er van alle uitvoeringen, inclusief de militaire, tot het voorjaar van 2011 circa 1600 verkocht. Van de Nederlandse maatschappijen hebben zowel Transavia (foto onder) als de KLM de 737-700 (foto boven) in gebruik. De Transavia-toestellen werden vanaf eind 2005 voorzien van winglets aan de vleugeltips, die de aërodynamische eigenschappen verbeteren en het brandstofverbruik helpen verlagen. De veel later geleverde toestellen van de KLM kregen hun winglets al meteen in de fabriek.
Boeing 737-700 Transavia

Vervolg....
* Boeing 737-700 * Vervolg * Foto Galerij *
* 737-100/200 / / 300 * 400 * 500 / / 600 * 700 * 800 * 900 / / MAX *
* Boeing 707 * Boeing 717 * Boeing 727 *
* Boeing 737 * Boeing 747 * Boeing 757 *
* Boeing 767 * Boeing 777 * Boeing 787 *




= Home =



© Tekst en foto's © Copyright: De Vliegtuig Homepage ©
© Overname zonder toestemming verboden ©

De
Vliegtuig Homepage

Alles over moderne verkeersvliegtuigen


Nieuwsfoto's